جام صبوح
صلی الله علیک یا حسن بن علی ایها المجتبی ( علیه السلام) 
قالب وبلاگ

 

کلید واژه‌ ها: وحدت اسلامی، عمرکشون، لعن خلفاء، فحش، مدارا، تقیه، زیارت عاشورا، امام خمینی

 

  

اعوذ بالله من‌ الشیطان‌ الرجیم‌. بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌. رب‌ اشرح‌ لی‌ صدری‌ و یسر لی‌ امری‌ واحلل‌ عقدة من‌ لسانی‌ یفقهوا قولی‌.

 

هفته‌، هفته‌ وحدت‌ است‌ در جمهوری‌ اسلامی‌ و قوانین‌ جمهوری‌ اسلامی‌ مراعاتش‌ واجب‌ است‌، تخلفش‌ حرام‌ است‌ و همین‌ طور که‌ از چراغ‌ قرمز و لو نصف‌ شب‌ نمی‌شود رد شد و باید مراعات‌ کرد، ما بقی‌ قوانین‌ جمهوری‌ اسلامی‌ هم‌ چنین‌ است‌ اگر کسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را قبول‌ داشته‌ باشد که‌ باید داشته‌ باشد مراعات‌ قوانین‌ واجب‌ است‌، مخالفت‌ آن‌ قوانین‌ حرام‌ است‌ و از جمله‌ این‌ قانون‌ وحدت‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ دارد خیلی‌ قانون‌ خوبی‌ است‌ انصافاً خیلی‌ بالاست‌، در زمان‌ ائمه‌ طاهرین‌: هم‌ چنین‌ بوه‌ است‌، که‌ از روایات‌ بخوبی‌ فهمیده‌ می‌شود که‌ آن‌ وحدتی‌ که‌ ائمه‌ طاهرین‌ مخصوصاً امام‌ باقر، امام‌ صادق‌ فرمودند می‌فرمودند تخلف‌ از آن‌ قوانین‌ حرام‌ است‌، ثواب‌ هم‌ برای‌ آن‌ وحدت‌ بار می‌کردند، روایات‌ صحیح‌ السند ظاهر الدلاله‌ مرحوم‌ صاحب‌ وسایل‌ نقل‌ می‌کنند که‌ نماز خواندن‌ شیعه‌ پشت‌ سر سنی‌ها مثل‌ نماز خواندن‌ پشت‌ سر پیغمبر است‌ ترغیب‌ می‌کردند که‌ بروید پشت‌ سر اینها نماز بخوانید، خیال‌ هم‌ نمی‌کنم‌ که‌ گفته‌ باشند نمازها را اعاده‌ نکنید، نه‌، نماز امام‌ صادق‌، نماز وحدت‌ غیر از آن‌ است‌ که‌ انسان‌ نمازهایش‌ را اعاده‌ نکند، نماز ظهر و عصرش‌ را درخانه‌ بخواند یابعد بخواند اما برود پشت‌ سر اینها نماز بخواند، ثوابش‌ مثل‌ نه‌ نماز جماعت‌ پشت‌ سر شیعه‌ است‌ که‌ خیلی‌ ثواب‌ دارد علاوه‌ بر آن‌ مثل‌ نماز خواندن‌ پشت‌ سر پیغمبر اکرم‌ و انسان‌ روایات‌ تقیه‌ را مطالعه‌ بکند از آن‌ روایتها، خیلی‌ چیز بدست‌ می‌آید که‌ فقها به‌ این‌ گونه‌ چیزها می‌گویند تقیه‌ مدارایی‌ و این‌ تقیه‌ مدارایی‌ را ائمه‌ طاهرین‌: خیلی‌ روی‌ آن‌ پافشاری‌ داشتند. لذا این‌ هفته‌ وحدت‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ گذاشت‌ خیلی‌ نتیجه‌ گذاشت‌ انصافاً و بین‌ شیعه‌ و سنی‌ اختلافهای‌ عجیبی‌ بود، چنانچه‌ الان‌ هم‌ افراطیهای‌ از شیعه‌ و افراطیهای‌ از سنی‌ کارهای‌ عجیب‌ و غریب‌ می‌کنند و این‌ هفته‌ وحدتی‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ گذاشت‌ توانست‌ به‌ تمام‌ معنا بدست‌ آورد، در اوائل‌ جمهوری‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ شیعه‌ گری‌ سر شعیه‌ را زنده‌ زنده‌ می‌کندند پوستش‌ را می‌گرفتند، کلاه‌ گوشی‌ می‌کردند و رهایش‌ می‌کردند در این‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ در کردستان‌ به‌ عنوان‌ شیعه‌ و سنی‌ خیلی‌ از این‌ کارها کردند البته‌ دشمن‌ دامن‌ به‌ آتش‌ می‌زند، بالاخره‌ آنها هم‌ واجب‌ می‌دانستند و در سیستان‌ و بلوچستان‌ کارها شد الان‌ هم‌ که‌ بعضی‌ از کارها می‌شود برای‌ تندیهای‌ ما و برای‌ تندیهای‌ آنهاست‌ همین‌ ریگی‌ که‌ (خدا لعنتش‌ کند) که‌ چند وقت‌ قبل‌ 22 نفر از بیگناهان‌ را آن‌ جوری‌ سر برید، آنجوری‌ ترور کرد شوهر را در مقابل‌ زن‌ سر برید چند روز قبل‌ صحبت‌ کرده‌ که‌ ما واجب‌ می‌دانیم‌ شیعه‌ را قتل‌ عام‌ کنیم‌ برای‌ خاطر اینکه‌ شیعه‌ لعن‌ به‌ عمر می‌کند و این‌ افراط‌ گریها، آن‌ افراط‌ گریها مخصوصاً دشمن‌ هم‌ که‌ از خدایش‌ است‌ یک‌ اختلافی‌ بین‌ شیعه‌ و سنی‌ بیندازد، خدا رحمتش‌ کند، درجاتش‌ عالیست‌، عالیتر کند، مرحوم‌ آیت‌ الله مرعشی‌، من‌ مکاسب‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم‌، هم‌ کفایه‌ خواندم‌، هم‌ مکاسب‌، اتفاقاً من‌ پیش‌ 5 و 6 نفر کفایه‌ خواندم‌، کفایه‌ ایشان‌ به‌ قول‌ خودشان‌ هم‌ تحقیقی‌ بود هم‌ ملاسلیمانی‌ بود خیل‌ رسا بود خیلی‌ از مکاسب‌ را پیش‌ ایشان‌ خواندم‌. ایشان‌ بنایشان‌ این‌ بود برای‌ اینکه‌ خسته‌ نشوند، یک‌ قصه‌ای‌ گاهی‌ اوقات‌ یا خیلی‌ از اوقات‌ در میان‌ درس‌ برای‌ شاگردها می‌گفتند، و یکی‌ از قصه‌ هایشان‌ این‌ بود که‌ می‌گفتند پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت‌ این‌ بالاخره‌ می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه‌، این‌ با پدر من‌ خداحافظی‌ کرده‌ علاقه‌ به‌ پدر من‌ داشت‌، رفت‌، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، و این‌ عالم‌ جلیل‌ القدر گفته‌ بود در برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ رسید کرمانشاه‌، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ وضع‌ کردستان‌ روی‌ قاعده‌ شیعه‌ و سنی‌ گری‌ خیلی‌ بد بود می‌گوید دیدم‌ ناگهان‌ اتفاقی‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را برد خانه‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من‌ بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه‌، گفتم‌ می‌آیم‌، می‌گوید مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه‌، مرحوم‌ آقا نجفی‌ گفتند، پدرم‌ می‌گفتند وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه‌، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها دارند می‌آیند تعجب‌ کردم‌ چه‌ خبر است‌ یک‌ وقت‌ منقلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ الو داشت‌ این‌ را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌ می‌گوید من‌ تعجب‌ کردم‌، ترس‌ هم‌ من‌ را گرفته‌ بود که‌ اینها چه‌ کار می‌خواهند بکنند یک‌ وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غل‌ و زنجیر، آقای‌ نجفی‌ می‌ گفتند پدر من‌ گفتند چون‌ من‌ همدانی‌ها را می‌شناختم‌ این‌ قیافه‌، قیافه‌ همدانی‌ بود، بالاخره‌ آوردندش‌ زیر غل‌ و زنجیر، یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پهن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و یک‌ کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردن‌ آن‌ را زد آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌ که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد اینها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند، گفت‌ من‌ غش‌ کردم‌ بالاخره‌ قضیه‌ تمام‌ شد و من‌ در حال‌ غش‌ بودم‌، کم‌ کم‌ مرا به‌ هوش‌ آوردند اما آن‌ موقعی‌ که‌ نزدیک‌ بود به‌ هوش‌ بیایم‌ می‌دیدم‌ با هم‌ زمزمه‌ دارند این‌ شیعه‌ است‌ این‌ را هم‌ بیایید دومی‌ اش‌ باشد آن‌ طلبه‌ می‌گفت‌ نه‌ بابا من‌ درس‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم‌، این‌ از آن‌ سنی‌های‌ داغ‌ است‌ معلم‌ من‌ بوده‌، بالاخره‌ من‌ را نجات‌ داد، آمدیم‌ خانه‌، وقتی‌ من‌ حال‌ آمدم‌، این‌ طلبه‌ به‌ من‌ گفت‌ آقا من‌ سنی‌ هستم‌، اما مرید شما هستم‌، می‌دانید شما را خیلی‌ دوست‌ دارم‌، نمی‌خواستم‌ ناراحتتان‌ کنم‌، اما بردم‌ آنجا یک‌ پیام‌ بدهید به‌ علمای‌ نجف‌ و پیام‌ این‌، که‌ شما عمرکُشون‌ کنید ما هم‌ اینجور می‌کنیم‌ ما رسممان‌ است‌ یک‌ شیعه‌ را یک‌ جایی‌ پیدا می‌ کنیم‌ زندانی‌ اش‌ می‌کنیم‌ غل‌ و زنجیر می‌کنیم‌ تا شب‌ چهارشنبه‌، شب‌ چهارشنبه‌ همه‌ ما جمع‌ می‌شویم‌ برای‌ رضایت‌ خدا، قربة الی‌ الله این‌ را می‌آوریم‌ و این‌ بلا را به‌ سرش‌ می‌آوریم‌ که‌ تو دیدی‌، خب‌ زمان‌ امام‌ صادق‌ هم‌ همین‌ جورها بود لذا امام‌ صادق(ع) هی‌ مرتب‌ می‌گفتند «التقیة دینی‌ و دین‌ آبائی‌» در روایات‌ ما بعضی‌ اوقات‌ به‌ اینجا می‌رسید که‌ امام‌ صادق‌ لعن‌ می‌ کردند به‌ مثل‌ زراره‌، ما یک‌ اختلاف‌ در رجال‌ داریم‌ راجع‌ به‌ بعضی‌ از بزرگان‌ اهل‌ رجال‌ مثل‌ محمد بن‌ مسلم‌ مثل‌ ابن‌ ابی‌ عمیر مثل‌ زراره‌ مثل‌ عبید بن‌ زراره‌ که‌ اینها بعضی‌ اوقات‌، طعن‌ و لعن‌ و طرد از ائمه‌ طاهرین‌ برایشان‌ است‌ بعد می‌گویند که‌ اینها چی‌ بوده‌ کجا بوده‌ از روایات‌ استفاده‌ می‌کردند که‌ امام‌ صادق‌ برای‌ اینکه‌ اینها خونشان‌ محفوظ‌ بماند، امام‌ صادق‌ طردشان‌ می‌کرد امام‌ صادق‌ می‌گفتند این‌ از ما نیست‌ امام‌ صادق‌ می‌گفت‌ این‌ سنی‌ است‌، امام‌ صادق‌ می‌گفتند این‌ روایتش‌ درست‌ نیست‌ و این‌ «التقیة دینی‌ و دین‌ آبائی‌» یک‌ معنای‌ عرفی‌ هم‌ هست‌ یک‌ معنای‌ عقلی‌ است‌ که‌ انسان‌ باید برای‌ خاطر حفظ‌ اسلام‌ یا حفظ‌ جان‌ و مال‌ خودش‌ باید تقیه‌ کند و رسم‌ ائمه‌ طاهرین‌: همین‌ بوده‌ این‌ نمازی‌ که‌ گفتم‌ از باب‌ مثال‌ بود و الا وقتی‌ برویم‌ تو روایات‌ تقیه‌ مرحوم‌ صاحب‌ وسایل‌ روایات‌ را نقل‌ کرده‌ می‌بینیم‌ که‌ یک‌ وظیفه‌ سنگین‌ می‌دادند مخصوصاً نماز جمعه‌ می‌دادند به‌ شیعه‌ «واجب‌ می‌کردند» که‌ باید در نماز جمعه‌ شرکت‌ کنید خود امام‌ صادق‌ گاهی‌ یا غالباً هم‌ شرکت‌ می‌کردند همه‌ ائمه‌ طاهرین‌ همه‌ در نماز جمعه‌ شرکت‌ می‌کردند در نماز جماعت‌ آنها شرکت‌ می‌کردند برای‌ حفظ‌ وحدت‌.

 

امیرالمومنین‌ برای‌ حفظ‌ اسلام‌ برای‌ اینکه‌ بخوبی‌ از تاریخ‌ استفاده‌ می‌شود ثقیفه‌ بنی‌ ساعده‌ پشتیبانی‌ داشته‌، یعنی‌ مثل‌ الان‌ که‌ این‌ ضدانقلاب‌ها پشتیبانی‌ (مثل‌ آمریکا، این‌ پیاده‌ نظامهای‌ آمریکا، دنیای‌ غرب‌ برای‌ براندازی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پشتوانه‌ دارند) آدم‌ خوب‌ می‌فهمد که‌ در صدر اسلام‌ اینجوری‌ بوده‌، هم‌ روم‌ و هم‌ ایران‌ هم‌ جاهای‌ دیگر اینها پشت‌ به‌ پشت‌ یکدیگر کرده‌ بودند برای‌ اینکه‌ این‌ اسلام‌ عزیز را سرنگون‌ کنند، تا زمان‌ پیغمبر اکرم‌ که‌ دیدند نمی‌شود و قرآن‌ که‌ آن‌ سوره‌ کوثر بخوبی‌ دلالت‌ دارد که‌ آنها می‌خواستند براندازی‌ کنند نمی‌شد می‌گفتند که‌ صبر می‌کنیم‌ پیغمبر که‌ از دنیا رفت‌ ابتر است‌ دیگر کسی‌ را ندارد وقتی‌ کسی‌ را نداشت‌ ما کار خودمان‌ را می‌کنیم‌ می‌خواستند براندازی‌ کنند، چه‌ کسی‌ نگذاشت‌ آنها براندازی‌ کنند؟ امیرالمؤمنین‌. برای‌ چه‌؟ با چی‌ نگذاشت‌؟ با حفظ‌ وحدت‌ و امیرالمؤمنین‌(ع) آن‌ 25 سال‌ انصافاً کار کرد، یعنی‌ امام‌ صادق‌ و امام‌ باقر از نظر فرهنگی‌ خیلی‌ کار کردند اما امیرالمؤمنین‌ از نظر سیاسی‌ خیلی‌ کار کردند و حافظ‌ اسلام‌ عزیز بود حتی‌ در آن‌ 5 سال‌ که‌ نگذاشتند امیرالمؤمنین‌ کار بکند، کار کردند خیلی‌، اما آن‌ 25 سال‌ خیلی‌ کار امیرالمؤمنین‌ بالاتر از آن‌ 5 سال‌ حکومتشان‌ بود بلکه‌ اگر انسان‌ راستی‌ بگوید کار امیرالمومنین‌ (ع) بالاتر از کار همه‌ ائمه‌ طاهرین‌: بوده‌ اشتباه‌ نکرده‌ایم‌، شما همه‌ می‌دانید علت‌ موجده‌ اسلام‌ عزیز امیرالمومنین‌ است‌ 84 جنگ‌ امیرالمؤمنین‌ پشت‌ سر گذاشت‌، علت‌ موجده‌ پیغمبراکرم‌، امیرالمؤمنین‌ است‌ علت‌ مبقیه‌ که‌ بهتر از علت‌ موجده‌ است‌ امیرالمؤمنین ‌(ع) است‌ و اگر ثقیفه‌ بنی‌ ساعده‌ که‌ جلو آمد امیرالمومنین‌ تقیه‌ نمی‌کردند، امیرالمومنین‌ حفظ‌ وحدت‌ را مراعات‌ نمی‌کردند ما اسلام‌ نداشتیم‌ از تاریخ‌ به‌ خوبی‌ استفاده‌ می‌شود که‌ مهیا بودند برای‌ حمله‌ کردن‌، ابی‌ سفیان‌ می‌آمد پیش‌ امیر المومنین‌ می‌گفت‌ یا علی‌ اجازه‌ بده‌، من‌ لشکرها می‌آورم‌ در همین‌ مدینه‌، مدینه‌ را قتل‌ عام‌ می‌کنم‌ حکومت‌ را می‌دهم‌ به‌ شما، که‌ امیرالمومنین‌ هم‌ به‌ او می‌فهماندند که‌ تو مرموزی‌، تو سیاستمداری‌، تو از جای‌ دیگر آب‌ می‌خوری‌، برو گم‌ شو، برو دنبال‌ کارت‌، این‌ در زمان‌ امیرالمؤمنین‌، در زمان‌ ائمه‌ طاهرین‌ هم‌، همین‌ طور، زمان‌ ائمه‌ طاهرین‌ خیلی‌ کار شد انصافاً و یکی‌ از پیشرفتهای‌ که‌ ائمه‌ طاهرین‌ مخصوصاً امام‌ صادق‌ و امام‌ باقر داشتند این‌ حفظ‌ وحدت‌ بود بواسطه‌ حفظ‌ وحدت‌ امام‌ صادق‌ و امام‌ باقر توانستند فرهنگ‌ اسلام‌ را پیاده‌ کنند و انسان‌ اگر روایات‌ را مطالعه‌ کند بخوبی‌ می‌فهمد، که‌ فرهنگ‌ اسلام‌ را امام‌ صادق‌ و مقدمه‌اش‌ امام‌ باقر که‌ ما می‌گوییم‌ فرهنگ‌ مذهب‌ جعفری‌، مرهون‌ زحمت‌ امام‌ صادق‌ بود اما اگر جلوی‌ داغ‌ را نمی‌گرفتند اگر امر به‌ وحدت‌ نمی‌کردند مسلم‌ امام‌ صادق‌ نمی‌توانستند 1000 نفر قال‌ الصادق‌ و قال‌ الباقر بگویند تو این‌ قال‌ الصادق‌ و قال‌ الباقر یک‌ داغ‌ پیدا می‌شد حسابی‌ امام‌ صادق‌ جلوی‌ آن‌ را می‌گرفتند حتی‌ طردش‌ می‌کردند بعد هم‌ مرتب‌ حفظ‌ وحدت‌ می‌کردند، با هم‌ باشید، با هم‌ رفت‌ و آمد بکنید به‌ هم‌ دیگر زن‌ بدهید از همدیگر زن‌ بگیرید، اسمتان‌ را (اسم‌ عمر و ابی‌ بکر و عثمان‌) حتی‌ ائمه‌ طاهرین‌ اسم‌ می‌گذاشتند فکر نمی‌کنید که‌ چقدر مشکل‌ بوده‌ اما می‌کردند، اسم‌ پسرش‌ را می‌گذاشت‌ عمر برای‌ خاطر حفظ‌ وحدت‌ و این‌ خیلی‌ کار کرد مخصوصاً امیرالمؤمنین‌ در آن‌ 25 سال‌. امام‌ باقر، و امام‌ صادق‌ در آن‌ 10،20 سال‌ اما پایه‌ حفظ‌ وحدت‌ بود و می‌گفتند که‌ زیارت‌ عاشورا را بخوانید اما توی‌ خانه‌ در را ببندید به‌ زنتان‌ هم‌ نگویید می‌خواهید لعن‌ بکنید، خب‌ بله‌ باید کرد آیا لعن‌ مقدم‌ است‌ یا صلوات‌ مشهور می‌گویند لعن‌ مقدم‌ بر صلوات‌ است‌، خب‌ بله‌، می‌خواهید لعن‌ بکنید خیلی‌ هم‌ خوب‌ است‌ در یک‌ مجلس‌ خصوصی‌ در یک‌ جلسه‌ در منزل‌ خودتان‌، لعن‌ چهار ضرب‌، 290 چقدر ثواب‌ دارد و مقدم‌ بر صلوات‌ هم‌ هست‌ اما توی‌ مردم‌ حفظ‌ وحدت‌ باید بشود دیگر بالاتر از یهودی‌ و نصرانی‌ که‌ نیست‌ پیغمبر اکرم‌ می‌گوید یا رسول‌ الله وحدت‌ «قل‌ تعالوا»، «قل‌ یا اهل‌ الکتاب‌ تعالو الی‌ کلمة سواءٍ بیننا و بینکم‌ ان‌ لانعبد الا الله و لانشرک‌ به‌ شیئا و لایتخذ بعضنا بعضاً ارباباً من‌ دون‌ الله فان‌ تولوا فقول‌ اشهدوا بانّا مسلمون‌» یهودی‌ و نصرانی‌ ما با هم‌ قدر اشتراک‌ داریم‌ بیایید قدر اشتراکمان‌ را با هم‌ بگیریم‌ بعد هم‌ یا رسول‌ الله به‌ آنها بگویید ما گفتیم‌ شما عمل‌ نکنید حرف‌ است‌ ما می‌گوییم‌ وحدت‌ ،خب‌ این‌ قرآن‌ است‌ دیگر، بعد هم‌ پیغمبر اکرم‌، بعد هم‌ ائمه‌ طاهرین‌ مخصوصاً امیرالمومنین‌، بعد هم‌ ائمه‌ طاهرین‌، مخصوصاً امام‌ صادق‌، امام‌ باقر، به‌ هم‌ دیگر زن‌ بدهید، از همدیگر زن‌ بگیرید اینها از نظر فقهی‌ شبهه‌ دارد اما بالاخره‌، امر است‌، معاشرت‌ با هم‌ داشته‌ باشید، رفت‌ و آمد با هم‌ داشته‌ باشید، نمازشان‌ بروید، ثواب‌ نمازشان‌، ثواب‌ نماز پشت‌ سر پیغمر اکرم‌ است‌ که‌ حتی‌ مثل‌ حضرت‌ امام‌ خیلی‌ها(ظاهراً آقای‌ خوئی‌ هم‌ می‌فرمایند) خیلی‌ها، من‌ می‌گویم‌ اعاده‌ دارد اینها می‌گویند نه‌ اعاده‌ هم‌ ندارد، خب‌ نماز باطل‌ است‌ این‌ نماز که‌ پشت‌ سر سنی‌ می‌خوانیم‌ این‌ نماز باطل‌ است‌، برای‌ خاطر اینکه‌ از همه‌ چیز که‌ بگذریم‌ وضو ندارند برای‌ اینکه‌ وضو ندارند برای‌ اینکه‌ وضوشان‌ باطل‌ است‌، اما حضرت‌ امام‌ می‌گویند، همین‌ نماز درست‌ است‌ نمی‌دانم‌ حمد و سوره‌ شان‌ بسم‌ الله ندارد و سوره‌ نمی‌خوانند رکوعشان‌، سجده‌ شان‌ سر تا پا نماز باطل‌ است‌ ولایت‌ ندارد ولایت‌ که‌ ندارد نماز باطل‌ است‌، باطل‌ واقعی‌ است‌ اما همین‌ نماز که‌ باطناً باطل‌ است‌، ظاهراً هم‌ باطل‌ است‌ اما مسلم‌ پیش‌ اصحاب‌ است‌ شاید بیش‌ از ده‌ روایت‌ هم‌ داریم‌ که‌ نماز خواندن‌ پشت‌ سر اینها مثل‌ نماز پشت‌ سر پیغمبر اکرم‌ است‌، که‌ بسیاری‌ از فقها هم‌ گفتند اصلاً اعاده‌ هم‌ ندارد، همین‌ نماز است‌ و همچنین‌ سایر چیزها.

 

جمهوری‌ اسلامی‌ آمد جلو، حضرت‌ امام‌ خب‌ دیگر حضرت‌ امام‌ مرجع‌ تقلید است‌ ،حضرت‌ امام‌ یک‌ فرد تعبد دار است‌، حضرت‌ امام‌ از نظر ولایت‌ خیلی‌ بالا بود و من‌ چهل‌ سال‌ دست‌ عنایت‌ حضرت‌ امام‌ روی‌ سرم‌ بود خیلی‌ از فقها و بزرگان‌ و از مراجع‌ را دیدم‌، ولایت‌ به‌ مثل‌ ولایت‌ حضرت‌ امام‌ من‌ ندیدم‌ مثلا همین‌ جمله‌ که‌ تو این‌ وصیت‌ نامه‌ آمده‌ شما از احدی‌ نمی‌توانید پیدا بکنید حتی‌ از آن‌ صوفی‌های‌ خیلی‌ داغ‌ البته‌ صوفی‌ احمق‌ نه‌، صوفی‌ که‌ سواد داشته‌ باشد (یعنی‌ عرفا) مثل‌ ملاصدرا عرفان‌ را نشان‌ همه‌ دارد فلسفه‌ را نشان‌ همه‌ دارد این‌ جمله‌ را نمی‌توانید پیدا کنید (پروردگار عالم‌ تجلی‌ کرد با همه‌ اسماء و صفاتش‌ حتی‌ اسماء و صفات‌ مستأثره‌اش‌ 14 معصوم‌ پیدا شد، لذا کل‌ واحد اینها تجلی‌ خدا، تجلی‌ ذاتی‌ با همه‌ اسماء و صفات‌، حتی‌ اسماء و صفات‌ مستأثره‌اش‌، که‌ این‌ مضمون‌ دعای‌ رجبیه‌ هم‌ هست‌ که‌ «لافرق‌ بینها و بینک‌ الا انهم‌ عبادک‌» این‌ همین‌ حرف‌ از حضرت‌ امام‌ است‌ اما گفتنش‌ خیلی‌ دهان‌ می‌خواهد خیلی‌ جرأت‌ می‌خواهد، ولی‌ حضرت‌ امام‌ گفت‌ ولایت‌ ایشان‌ خیلی‌ بالا بود، همین‌ حضرت‌ امام‌ 15 سال‌ در نجف‌ بود یک‌ شب‌ نشد که‌ زیارت‌ نرود هیچ‌ کدام‌ از مراجع‌ نجف‌ را نمی‌توانید این‌ حرف‌ را درباره‌اش‌ بزنید، چه‌ گذشته‌ها بحرالعلوم‌ها، صاحب‌ جواهرها، آقای‌ حکیم‌ها، آقای‌ خویی‌ها، آقای‌ شاهرودیها، خب‌ همه‌ اینها ولایتشان‌ انصافاً خیلی‌ بالا بود، اما یک‌ نفر مثل‌ حضرت‌ امام‌ را پیدا کنید که‌ یک‌ شب‌ نشد که‌ به‌ حرم‌ نرود که‌ حتی‌ آقای‌ آقا مصطفی‌ خدا رحمتشان‌ کند می‌گفت‌ یک‌ شب‌ به‌ جای‌ اینکه‌ باران‌ بیاید شن‌ می‌آمد سرما، سوز و گداز به‌ من‌ گفتند یک‌ کاری‌ بکن‌ امشب‌ حضرت‌ امام‌ حرم‌ نرود و می‌گوید من‌ علمی‌ آمدم‌ جلو به‌ حضرت‌ امام‌ گفتم‌ آقا امیرالمومنین‌ دور و نزدیک‌ دارد فرمودند: همه‌ جا محضر امیرالمومنین‌ که‌ بارها این‌ جمله‌ را ایشان‌ می‌فرمودند که‌ معمولا نگفتند نمی‌گفتند، اینها مال‌ حضرت‌ امام‌ است‌ «و قل‌ اعملوا فسیری‌ الله عملکم‌» را مفسرین‌ فقها، مراجع‌ می‌گویند شبهای‌ دوشنبه‌، شبهای‌ جمعه‌ ولی‌ حضرت‌ امام‌ می‌گوید نه‌، همه‌ جا محضر ائمه‌ طاهرین‌ است‌ ما در محضر ائمه‌ طاهرین‌ هستیم‌ ادب‌ حضور باید مراعات‌ شود شما اگر توانستید چنین‌ جمله‌ای‌ را از بزرگان‌ پیدا کنید که‌ حضرت‌ امام‌ گفته‌، آقا مصطفی‌ همین‌ را گرفته‌، گفت‌ گفتم‌، آقا امیرالمومنین‌ دو و نزدیک‌ دارد فرمودند نه‌، گفتم‌ خب‌، اگر نه‌، این‌ زیارت‌ را که‌ تو حرم‌ می‌خوانید، امشب‌ اینجا بخوانید، یک‌ جمله‌ دارد، گفت‌: تبسّم‌ کردند و گفتند مصطفی‌ ذهن‌ عوامانه‌ ما را از ما نگیر، پا شدند آمدند، تو همان‌ سوز و شن‌ و سرما، ایشان‌ رسم‌ داشتند سر ساعت‌ 9 سر دقیقه‌، سر ساعت‌ می‌آمدند زیارت‌ جامعه‌ می‌خواندند با یک‌ حال‌ خاصی‌ هم‌ می‌آمدند خودش‌ را می‌چسباندند به‌ حرم‌ با یک‌ سوز و گدازی‌ زیارت‌ جامعه‌ می‌خواندند 15 سال‌ اما همین‌ می‌گوید که‌ هفته‌ وحدت‌ از همه‌ اینها مقدم‌ است‌ اگر کسی‌ ذره‌ای‌ به‌ این‌ هفته‌ وحدت‌ ضرر بزند «ذنب‌ لایغفر» است‌ گفتم‌ این‌ همه‌ روی‌ این‌ حرف‌ که‌ این‌ لعنهای‌ در میان‌ مردم‌ چیست‌؟ خب‌ روش‌ اگر روش‌ پیغمبر اکرم‌ می‌خواهید غیر از این‌ است‌، زیارت‌ عاشورا می‌خواهید خب‌ توی‌ زیارت‌ عاشورا لعن‌ به‌ عمر نیست‌ اما با اشاره‌ می‌فهماند که‌ بشود توجیه‌ کرد که‌ شیخ‌ طوسی‌ توجیه‌ کردند خود شیخ‌ طوسی‌ که‌ می‌فهمد الثانی‌ و الثالث‌ و الرابع‌ کیست‌؟ اما بالاخره‌ چادر یک‌ شاخ‌ نمی‌اندازد بر اینکه‌ قابل‌ توجیه‌ نیست‌ زیارت‌ عاشورا از قدسیات‌ است‌ از طرف‌ خدا بر پیغمبر اکرم‌ از پیغمر اکرم‌ به‌ ائمه‌ طاهرین‌ لذا سندش‌، پیش‌ اهل‌ دل‌ خیلی‌ بالاست‌. مضمون‌ هم‌ خیلی‌ بالاست‌ به‌ تجربه‌ هم‌ اثبات‌ شده‌ که‌ آن‌ کسانی‌ که‌ استمرار داشته‌ باشند به‌ مقامهای‌ بالا بالا می‌رسند حتی‌ با یک‌ لعن‌ و یک‌ سلام‌ چه‌ رسد با صد لعن‌ و صد سلام‌، صد لعن‌ و صد سلام‌ را هم‌ تأکید می‌کنند نمی‌توانی‌ توی‌ راه‌ بگو، خدا رحمت‌ کند پدر من‌ استمرار داشت‌ به‌ این‌ کار بعد از نماز صبح‌ زیارت‌ را شروع‌ می‌کرد شب‌ می‌آمد توی‌ خانه‌ سجده‌ زیارت‌ را می‌کرد بعد هم‌ نمازشان‌ را می‌خواندند و لعن‌ و سلام‌ را هر وقت‌ که‌ وقت‌ داشتند و حال‌ داشتند (توی‌ راه‌) می‌خواندند و این‌ تأکید هم‌ شده‌ و خیلی‌ هم‌ ثواب‌ دارد خیلی‌ ثواب‌ دارد اما علنی‌ گفتنش‌ همیشه‌، چنین‌ بوده‌ حرام‌ است‌ ضرر برای‌ تشیع‌ دارد ضرر برای‌ اسلام‌ عزیز دارد و باید ما از دل‌ بغض‌ غیر علی‌ را داشته‌ باشیم‌ و حتی‌ من‌ نمی‌دانم‌ چه‌ اندازه‌ درست‌ باشد برای‌ اینکه‌ من‌ اراده‌ به‌ مختار خیلی‌ دارم‌ خیلی‌ کار کرد انصافاً و من‌ مختار را شیعه‌ می‌دانم‌ اما مثلا بعضی‌ از روایات‌ دارد مختار را جهنم‌ می‌برند بعد پاک‌ می‌شود، برای‌ خاطر اینکه‌ یک‌ ذره‌ محبت‌ عمر در دلش‌ بوده‌ و حالا نظیرش‌ را زیاد داریم‌، زیاد که‌ ائمه‌ طاهرین‌: می‌فرمایند اگر صد سال‌ عبادت‌ بین‌ رکن‌ و مقام‌ اما ذره‌ای‌ از محبت‌ دشمنان‌ اهل‌ بیت‌ در دلت‌ باشد یا ولایت‌ نداشته‌ باشی‌ ذره‌ای‌ این‌ عبادت‌ فایده‌ ندارد به‌ رو توی‌ جهنم‌ می‌افتی‌، خب‌ عقیده‌ ما اگر این‌ باشد از نظر کردار، ما هم‌ باید صلوات‌ داشته‌ باشیم‌ هم‌ باید لعن‌ هم‌ داشته‌ باشیم‌ باید زیارت‌ عاشورا داشته‌ باشیم‌، باید ما همین‌ طور که‌ امیرالمؤمنین‌ را تا سرحد عشق‌ دوست‌ داریم‌، دشمنان‌ امیرالمؤمنین‌ را تا سر حد بغض‌ دشمن‌ داشته‌ باشیم‌ اینها مسلم‌ است‌، اما حالا علناً شما بعضی‌ از ائمه‌ جماعت‌ پشت‌ بلندگویتان‌ چهار ضرب‌ بخوانید اینها حرام‌ است‌، تو فاسق‌ می‌شوی‌ دیگر نمی‌شود پشت‌ سر تو نماز خواند تو خیال‌ می‌کنی‌ اینها شد دوستی‌، اینها شد دشمنی‌ اسلام‌، اینها شد دشمنی‌ امیرالمؤمنین‌ اینها شد مخالفت‌ ائمه‌ طاهرین‌ چون‌ تو جمهوری‌ اسلامی‌ را قبول‌ نداری‌ حالا می‌خواهی‌ ضربه‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بزنی‌، نه‌ بابا ضربه‌ به‌ شیعه‌ می‌زنی‌، ضربه‌ به‌ خودت‌ می‌زنی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ آن‌ است‌ که‌ می‌بینید چه‌ جور شده‌ می‌بینید که‌ در این‌ 27 سال‌ دنیا را تکان‌ داد، در این‌ 27 ساله‌ زانوی‌ دنیا را به‌ خاک‌ مالید دماغشان‌ را به‌ خاک‌ مالید، این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ حالا تو توی‌ مسجدت‌ یا با حرفهایت‌ یا با یک‌ اعلامیه‌، چه‌ غلطی‌ می‌توانی‌ بکنی‌، که‌ بخواهی‌ ضربه‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بزنی‌، این‌ مثل‌ همان‌ است‌، گنجشک‌ نشست‌ روی‌ درخت‌ چنار یک‌ وقت‌ هم‌ گفت‌، محکم‌ شو، گفتند چه‌ خبراست‌، گفت‌ می‌خواهم‌ پا شوم‌، گفت‌ آن‌ وقتی‌ که‌ نشستی‌ چه‌ غلطی‌ بودی‌ کی‌ بودی‌، حالا هم‌ که‌ می‌خواهی‌ پا شوی‌.

 

الان‌ مخالفت‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ اینجوری‌ است‌ (گنجشک‌ روی‌ درخت‌ چنار) حالا تو هم‌ توی‌ مسجد یک‌ غلطی‌ بکن‌ اما حرام‌ است‌، مخالفت‌ قوانین‌ جمهوری‌ اسلامی‌ حرام‌ است‌، جمهوری‌ اسلامی‌ را قبول‌ نداشته‌ باشیم‌ مخالفت‌ با امیرالمؤمنین‌ است‌، مخالفت‌ با ائمه‌ طاهرین‌ است‌ حرام‌ است‌، اینها که‌ من‌ می‌گویم‌ که‌ از خودم‌ نمی‌گویم‌ اینها همه‌ روایت‌ است‌ اینها همه‌ قرآن‌ است‌ روایتش‌ خب‌ بروید در کتابی‌ مثل‌ وسائل‌ الشیعه‌ پیدا بکنید.

 

بیایید خوب‌ شویم‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را نمی‌شود کاری‌ کرد، مسلم‌ است‌ این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بالاخره‌ بدست‌ همین‌ بسیجی‌ها، بدست‌ همین‌ کسانی‌ که‌ ببینید چه‌ کار کردند، دنیا را گول‌ زدند، اصلا بازی‌ دادند، ناگهان‌ دیشب‌ رئیس‌ جمهورشان‌ گفت‌ ما کردیم‌ آنچه‌ شما نمی‌خواستید یعنی‌ کار تمام‌ شد، دعا باید به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ کرد و از اول‌ تا حالا هم‌ همین‌ بوده‌ راستی‌ اصلا این‌ جمهوری‌ اسلامی‌، آمریکا(آمریکا که‌ احمق‌ است‌) اروپا را همیشه‌ بازی‌ داده‌ دنیا ایستاد برای‌ اینکه‌ این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را از بین‌ ببرد، سنی‌ها، مسلمانهای‌ خلیج‌ فارس‌ (قارونهای‌ خلیج‌ فارس‌) پولش‌ را دادند، سیا و موصاد سیاستش‌ را کردند، تمام‌ غرب‌ اسلحه‌اش‌ را دادند، تمام‌ آمریکا هشت‌ سال‌ پول‌ و اسلحه‌ داد، بمبهای‌ شوروی‌ روی‌ سر همین‌ اصفهان‌ ریخته‌ شد و بالاخره‌ دنیا با این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ جنگید هیچ‌ غلطی‌ نتوانست‌ بکند یعنی‌ آن‌ می‌خواست‌ براندازی‌ بکند، اتفاقاً مثل‌ میخی‌ که‌ توی‌ سرش‌ بزنند محکم‌ بشود بعد از هشت‌ سال‌ جنگ‌ محکم‌ شد، الان‌ جمهوری‌ اسلامی‌ خیلی‌ محکم‌ است‌، نمی‌دانید دیشب‌ چه‌ خبرها بوده‌، تمام‌ دنیا تعجب‌ می‌کردند که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ عجب‌ همه‌ را بازی‌ داد به‌ این‌ رفقا می‌گفتم‌ فردا داد بزند بگوید اتم‌ را هم‌ ساختیم‌ حالا تو بخواهی‌ یا نخواهی‌، حالا اینجوری‌ شده‌ حالا یک‌ بچه‌ طلبه‌ نفهم‌ بی‌ شعور، علیه‌ امام‌ صحبت‌ بکند اعلامیه‌ پخش‌ بکند به‌ درو دیوار لعن‌ بر عمر بکند، حالا یک‌ پشه‌ای‌ هم‌ اذیت‌ کرد خب‌ بکند، اما پشه‌ اذیت‌ نکن‌، تو پشه‌ نابود می‌شوی‌ آن‌ کسانی‌ هم‌ که‌ به‌ تو گفتند نابود می‌شوند و بالاخره‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ نمی‌شود جنگید هرکه‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ جنگید نابود شده‌، و آمریکا باشد نابود می‌شود یقین‌ داشته‌ باشید شوروی‌ باشد نابود شد، اروپا باشد نابود می‌شود و بالاخره‌ من‌ یقین‌ دارم‌ بدست‌ این‌ جمهوری‌ به‌ رهبری‌ امام‌ زمان‌ پرچم‌ اسلام‌ روی‌ کره‌ زمین‌ افراشته‌ می‌شود، امیدواریم‌ هرچه‌ زودتر بشود دیگر، کلک‌ کنده‌ شود دیگر اینها بروند گورشان‌ را گم‌ بکنند ولی‌ عل‌ کل‌ حال‌ قدر این‌ جمهوری‌ را بدانیم‌ خیلی‌ بی‌ وفایی‌ است‌ یا خیلی‌ احمقی‌ است‌ یا هر دو نکنید این‌ بازیها، این‌ بازیها چیست‌ ببینید بزرگان‌ چه‌ می‌گویند، طبق‌ گفته‌ بزرگان‌ عمل‌ کنید، نگردید این‌ طرف‌ و آن‌ طرف‌، آن‌ طرف‌ یک‌ آخوند را پیدا بکنید، این‌ آخوند این‌ جور گفته‌، اینکه‌ حرف‌ نشد این‌ معلوم‌ است‌ این‌ حرف‌ احمقانه‌ای‌ است‌، ببینید مراجع‌ تقلید چی‌ گفتند و مراجع‌ تقلید چه‌ می‌گویند و ما باید با عقلمان‌ کار بکنیم‌، مخصوصاً ما طلبه‌ها، هم‌ باید متدین‌ باشیم‌ هم‌ باید عادل‌ باشیم‌ هم‌ باید عاقل‌ باشیم‌، اگر عاقل‌ نباشیم‌ ضرر ما از هر بمبی‌ بیشتر است‌ اگر عاقل‌ نباشیم‌ همین‌ علم‌ و دینمان‌ هم‌ خودمان‌ را خراب‌ می‌کند هم‌ دین‌ را. بیایید عاقل‌ باشیم‌ با عقل‌ کار کنیم‌ نباید این‌ها را بگویم‌، کم‌ کم‌ می‌ترسم‌( اصفهانیها از این‌ کارها خیلی‌ بلد هستند کم‌ کم‌ تکفیر مان‌ هم‌ می‌کنند) تا حالا تکفیر نکردند حالا تکفیر هم‌ شروع‌ می‌شود، اعلامیه‌ هایش‌ پخش‌ می‌شود ولی‌ نکنید آنکه‌ من‌ بلد هستم‌ و از گفته‌ همه‌ مراجع‌ می‌گویم‌ از گفته‌ همه‌ اهل‌ بیت‌ می‌گویم‌ از نظر همه‌ روایات‌ اهل‌ بیت‌ می‌گویم‌ آیه‌ قرآنش‌ این‌ است‌ وحدت‌، وحدت‌، وحدت‌.

 

خدا را قسمش‌ می‌دهیم‌ به‌ حق‌ آقا امام‌ زمان‌ فرج‌ آقا امام‌ زمان‌ را نزدیک‌ فرما.

 

خدایا به‌ دست‌ ما و به‌ رهبری‌ همه‌ بسیجی‌ها، خدایا به‌ دست‌ ما به‌ رهبری‌ امام‌ زمان‌ پرچم‌ اسلام‌ را روی‌ کره‌ زمین‌ افراشته‌ بفرما.

 

و صلی‌ الله علی‌ محمد و آل‌ محمد.

 

 

 

منبع

[ دوشنبه ۱٩ اسفند ۱۳۸٧ ] [ ۱۱:۳۳ ‎ق.ظ ] [ مهدی حسینعلی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مجموعه ای از پرسشهایی که همیشه در ذهنم بوده و وقت زیادی را برای پیدا کردن آنها صرف کردم و اکنون بدون اتلاف وقت در اختیار شماست .
موضوعات وب
امکانات وب
...... .....